• darkblurbg
    Buist Installatietechniek
    Allround installatiebedrijf sinds 2006
  • darkblurbg
    Buist Installatietechniek
    Allround installatiebedrijf sinds 2006
  • darkblurbg
    Buist Installatietechniek
    Allround installatiebedrijf sinds 2006

Gasgestookte apparatuur zoals uw CV ketel, warmwatertoestel, gaskachel of geiser dient gecontroleerd te worden op een goede werking en veiligheid. Wanneer u een Service- & Onderhoudsabonnement afsluit, vindt er een periodiek controle plaats en wordt eventueel vroegtijdig gesignaleerd en voorkomen, zodat u niet in een koud huis zit of onder een koude douche komt te staan.

Elke 18 maanden komt een monteur langs uw toestel te controleren en schoon te maken. Heeft u onverhoopt toch een storing aan uw toestel, dan staan ​​wij 7 dagen per week voor u klaar.

U heeft de keuze uit 2 verschillende Service- & Onderhoudsabonnementen. U kunt zelf bepalen welk service abonnement het beste bij u past.

Wat zit er in service- & onderhoud?

  • Geen voorrijkosten
  • Geen arbeidsloon
  • Gratis periodiek onderhoud
  • Storingsafhandeling 7 dagen per week

Wat zit er in service- & onderhoud plus?

  • Geen voorrijkosten
  • Geen arbeidsloon
  • Gratis periodiek onderhoud
  • Storingsafhandeling 7 dagen per week
  • Materiaalkosten tot € 275, - (per gebeurtenis met dezelfde storingsoorzaak)

 

Voorwaarden en tarieven per ingang van 1 februari 2023:

Contract

Service- & onderhoud

Service- & onderhoud plus **

CV ketel ***

€ 14,49 per maand

€ 17,39 per maand

Luchtverwarming

€ 13,04 per maand

 

Gaskachel***

€ 9,43 per maand

 

* Betaling dient maandelijks via automatische incasso te geschieden.

** Service- & onderhoud plus is er alleen bij toestellen niet ouder dan 12 jaar.

*** Betreft bestaande contracten. Wij nemen per januari 2024 geen nieuwe gaskachels meer in contract.

Het service & onderhoudsabonnement is na de duur 1 jaar, maandelijks schriftelijk op te zeggen.

Prijsveranderingen: prijzen zijn incl. btw onder wettelijke van externe zoals prijsveranderingen van lonen, oordelen, in de btw.

           

Service- & Onderhoud

 

Wanneer vindt periodiek onderhoud aan mijn toestellen plaats?

Het onderhoud per toestel gebeurt één maal per 18 maanden, waarbij het onderhoud feitelijk plaatsvindt niet eerder dan 15 maanden na, later niet dan 21 maanden volgend op de laatste onderhoudsbeurt. Onderhoud wordt uitgevoerd op alle toestellen waarop een Service- & Onderhoudsabonnement is afgesloten (randapparatuur niet inbegrepen). Wij nemen automatisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor een service / onderhoudsbeurt.

Is het mogelijk om het onderhoud van al mijn toestellen in één keer te plannen?

Onze monteur komt alle toestellen waarvoor u een Service- & Onderhoudsabonnement heeft afgesloten in één keer onderhouden.
Wat moet ik doen wanneer ik een Service- & Onderhoudsabonnement wens?
Met een Service-en Onderhoudsabonnement bent u verzekerd van goede service waarbij veiligheid, betrouwbaarheid en zekerheid hoog in ons vaandel staan. U kunt zich aanmelden via het contactformulier op onze internet site. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Komt er een monteur langs als ik 's avonds of in het weekend een storing heb?

Indien het een urgente storing is, verlenen wij elke dag van de week tot 22.00 uur service. Wij komen in ieder geval binnen 24 uur bij u langs. Indien u een service- & onderhoudsabonnement bij ons heeft afgesloten worden er geen voorrijkosten berekend.

Hoe kan ik een storing aanmelden?

Wij staan 7 dagen per week voor u klaar. Het is natuurlijk nooit prettig als uw verwarmings- of warmwatertoestel u in de steek laat. Want u wilt niet in de kou of zonder warm water zitten. Als u bij ons een abonnement heeft afgesloten wordt de storing vanzelfsprekend snel en vakkundig verholpen.

Hebt u nog geen abonnement? Dat is ook geen probleem. Wij komen graag bij u langs om het probleem op te lossen. De kosten worden dan op basis van voorrijkosten, arbeidsloon en eventuele materiaalkosten met u afgerekend. Uiteraard kunt u dan alsnog een abonnement afsluiten, zodat u de volgende keer niet meer voor onverwachte kosten komt te staan. In dit geval hoeft u geen voorrijkosten betalen.

Wat te doen bij een storing voordat u met ons contact opneemt?

Misschien kunt u de storing zelf oplossen. Meld een storing pas nadat u gecontroleerd heeft dat:
1. Er geen warmwaterkraan druppelt (bij CV combi toestellen).
2. De schakelaar bij de CV ketel op “in” staat en de stekker in het stopcontact zit.
3. De zekeringen niet defect zijn en de aardschakelaar op “in” staat.
4. De gaskraan niet dicht staat.
5. De installatie goed gevuld en ontlucht is.
6. De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld.
7. Er voldoende radiatorkranen open staan.

Is uw toestel na deze controle nog steeds in storing, neem dan contact ons via tel: 0594-507462

Let op! Bovengenoemde storingen en storingen die niet veroorzaakt worden door een defect aan de CV ketel, zoals randapparatuur, vallen niet onder het service- en onderhoudsabonnement. Bij een ongegronde klacht worden de gemaakte uren in rekening gebracht.

Wat wordt er verstaan onder randapparatuur?

Onder randapparatuur wordt verstaan: expansievat, overstort, vulkraan, inlaatcombinatie, overstortventiel, radiatorkraan en thermostaat.

Wat zijn voorbeelden van onterechte storingsmeldingen?

Onder onterechte storingsmeldingen worden meldingen verstaan zoals:
• Een defecte elektrische zekering of hoofdschakelaar
• Een gesloten gaskraan
• Een onjuiste stand van thermostaat
• Een te laag waterpeil in de cv-installatie
• Een gedoofde waakvlam, tenzij deze niet wil blijven branden

 

Van welke betalingswijzen kunt u gebruik maken?

Wij werken met automatische incasso per maand.

Kan ik voor een bezoek van een monteur een vast tijdstip afspreken?

Een afspraak met één van onze monteurs kan op een dag of dagdeel. Het is niet mogelijk een vast tijdstip af te spreken. Wenst u een half uur van te voren gebeld te worden dan kunt u dit bij ons aangeven.

Waar kan ik zien wat er allemaal is inbegrepen in mijn Service- & Onderhoudsabonnement?

U kunt op onze internetsite zien wat er in uw Service & Onderhoudsabonnement is inbegrepen. Daarnaast kunt u via info@buistinstallatietechniek.nl een aanvraag doen voor een Service- & Onderhoudsabonnement.

Wat is een eerste inspectie?

Indien u zich aanmeldt voor een Service- & Onderhoudsabonnement wordt er gestreefd binnen 3 weken een afspraak in te plannen voor de eerste inspectiebeurt. Bij een eerste inspectie wordt toestelgericht onderhoud uitgevoerd. De monteur beslist naar aanleiding van de gestelde criteria (van het toestelgericht onderhoud) welke onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd.

Wanneer moet er op mijn apparatuur een eerste inspectie plaatsvinden?

Er moet een eerste inspectiebeurt plaatsvinden, wanneer het toestel niet bij ons bekend is of niet door één van onze installateurs is geplaatst.

Zijn er kosten verbonden aan een eerste inspectiebeurt?

De 1 e inspectie wordt altijd in rekening gebracht. Benodigde tijd voor reparaties (buiten toestelgerichte onderhoud) wordt altijd in rekening gebracht.
Eventuele materiaalkosten bij een eerste inspectie worden altijd bij de klant in rekening gebracht.